donderdag 1 november 2012

Zakelijke brief Amerika reis

Hélène Jeurgens
Kalkoenenlaan 14
1234KL Dierendorp
0123-456789
toktoktok@kalkoentje.nl

Meneer Gerards
Lamastraat 410
9375LS Dierendorp


Dierendorp, 1 november 2012


Betreft: Amerika


Geachte meneer Gerards,

Elk jaar is er in de vierde klas uitwisseling naar andere landen. We kregen op 29 oktober een brief over de uitwisseling naar Amerika. Ik zou graag meewillen naar Amerika. Ik zal u vertellen waarom ik denk dat ik de geschikte persoon hiervoor ben.

In Amerika kan ik mijn Engels verder ontwikkelen. Als ik het in de praktijk oefen, leer ik sneller en beter dan als ik in het Engels lokaal uit het boek lees. Ik lees redelijk veel, ook in het Engels. Ik kijk vaak films zonder ondertiteling in het Engels en ik heb een aantal vrienden en familie leden die geen Nederlands kunnen. Ik praat met hen ook Engels.

Ik ben nog nooit in Amerika geweest en ik ben erg nieuwsgierig naar hun cultuur. Ik wil graag weten of de scholen erg verschillen met de Nederlandse scholen. Ook wil ik graag weten wat men daar doet in hun vrije tijd.

Het lijkt mij een prachtig land en ik hoop dat ik u heb kunnen overtuigen om mij mee te laten gaan. Alvast bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groeten,


Hélène Jeurgens



2 opmerkingen:

  1. Een hele goede tekst, de opbouw klopt helemaal.Je hebt 2 duidelijke argumenten gebruikt. Het enige kritiek puntje wat ik heb is dat je de inleiding beter in 1 zin kan schrijven. Dit had Meneer Kroon gezegd in de les, denk ik...
    Verder kan ik niks vinden, goede tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie tekst; het regels wit laten is goed en aan wie en van wie en onderwerp en aanspreking

    maar deze zin: Ik kijk vaak films zonder ondertiteling in het Engels
    moet of ik kijk vaak engelse films zonder ondertiteling of ik kijk vaak films in het engels zonder ondertiteling


    Het lijkt mij een prachtig land; is dit niet een nieuw argument


    dat waren de puntjes en trouwens ook nog goed formeel taalgebruik

    BeantwoordenVerwijderen