zondag 21 september 2014

Motivatiebrief

Dhr. Kroon
Vroedschapstraat 11
4204 AJ Gorinchem

Hélène Jeurgens
Rozenplein 6
4223 MB Gorinchem

Gorinchem, 21 september 2014

Betreft: Bijles

Geachte meneer Kroon,

Naar aanleiding van uw oproep tijdens de les, wil ik mij aanmelden om bijles te geven aan onderbouwleerlingen.

Ik zou graag wiskunde en Duits willen geven. Wiskunde vind ik ontzettend interessant, ik heb momenteel wiskunde B, wiskunde D en U-talent wiskunde in mijn profiel. Daarnaast overweeg ik wiskunde te gaan studeren als ik mijn diploma heb gehaald. Ik help soms op school en buiten school vriendinnen met wiskunde en ik heb er plezier in het hen uit te leggen. Daarom zou ik het ontzettend leuk vinden als ik mijn enthousiasme voor dit vak op deze manier kan overdragen!
Duits is naast wiskunde mijn favoriete vak. Ik denk dat ik daarbij ook goed kan helpen. Terwijl veel leerlingen de grammatica lastig vinden, heb ik er geen moeite mee. Ik vind het dan ook een mooie uitdaging om anderen het ook te leren! Ik kan natuurlijk ook helpen met het leren van Duitse zinnen en woordjes.
Ik vind het leuk om mensen dingen te leren die ze lastig vinden en naar manieren te zoeken zodat ze het begrijpen. Ik denk dat ik goede kwaliteiten heb om bijles te geven, omdat ik graag help en geduldig en rustig ben. Verder houd ik mijn spullen altijd goed op orde en ben ik georganiseerd.

Ik denk dat ik hierdoor goed kan helpen met bijles geven en ik kijk daarom uit naar uw reactie!

Met vriendelijke groet,
Hélène Jeurgens

2 opmerkingen:

  1. Hallo Helene,

    Je hebt een goed stuk geschreven, lekker kort maar bondig. Je hebt goede argumenten bij je standpunten gebruikt. Het is duidelijk wat je wilt en waarom, ik dat dat meneer Kroon jou wel wilt als bijleslerares.

    Echter had ik wel een klein dingetje op aan te merken, en dat is dat je je tweede alinea gelijk begint met ik, ik zou dat persoonlijk nooit doen als ik een formeel brief zou schrijven, het kan namelijk een beetje egoïstisch over komen. Dus dat kun je misschien als tip meepakken voor de volgende keer.

    Voor de rest heb je een zeer goed brief geschreven!

    groetjes,
    Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Helene,

    Je zegt gelijk wat je wil doen en daardoor word het erg duidelijk. Legt goed uit welke vakken je wil doen en waarom, met een goede argumentatie. Je komt erg enthousiast over en blijft goed formeel. Het enige kleine puntje is inderdaad de tweede alinea die je begint met ik. Dit is echter maar een klein puntje op een verder uitstekende brief.

    groetjes,
    Lars

    BeantwoordenVerwijderen